poznaj moc networkingu

moc networkingu

Krzysztof, ale na czym dokładnie polega Twój projekt ❓ W skrócie: jego celem jest stworzenie przestrzeni do 
spotkań, na których w mniejszych grupach będziemy wspierać się w zakresie zmiany nawyków, osiągania dobrego samopoczucia, samodoskonalenia, oraz networkingu biznesowego.

Moim zdaniem w networkingu chodzi przede wszystkim o budowanie relacji biznesowych. Z czasem budujesz godną zaufania sieć partnerów biznesowych, którzy mogą stać się klientami, dostawcami, mentorami, współpracownikami i przyjaciółmi.

Poznałem różne grupy networkingowe i niezależnie od tego, jak często odbywały się spotkania, krótki czas, jaki masz na przedstawienie się, na elevator pitch, nie jest wystarczający do zbudowania relacji. Przez ostatnie lata nauczyłem się, że bardzo rzadko zdarza się, że pojawisz się na spotkaniu networkingowym, zaprezentujesz swój biznes, a następnie otrzymasz zapytanie ofertowe od kogoś z obecnych na spotkaniu.

kiedy oczekiwać efektów 
networkingu

Rozwój biznesu dzięki networkingowi jest zobowiązaniem długoterminowym i w zależności od branży możesz nie zauważyć prawdziwych korzyści w pierwszym roku. Ale jednym ze sposobów na przyspieszenie tego procesu jest organizowanie spotkań Mastermind oraz “1-2-1” poza regularnymi wydarzeniami.

Moim pierwszym doświadczeniem z networkingiem było spotkanie w BNI. Kładą oni bardzo duży nacisk na spotkania 1 na 1, są one częścią podstawowych cotygodniowych działań, wraz z przekazywaniem referencji, przyprowadzaniem gości. Inne grupy networkingowe nie są tak naciskane, ale większość z nich zaleca spotkania 1 do 1 jako sposób na maksymalne wykorzystanie swojego członkostwa w grupie.

Dlaczego miałbym chcieć się z tobą spotkać?

Powodem, dla którego chciałbyś się spotkać z kimś z grupy networkingowej jest to, że chcesz rozwijać swój biznes. Nawet jeśli uważasz, że nigdy nie będziesz potrzebował danego rozwiązania, to warto się spotkać. Możesz nie być świadomy tego, jak mógłbyś współpracować z drugą firmą, może nawet być ona konkurentem. Zarezerwuj spotkanie i przekonaj się.

Pamiętaj, że nie sprzedajesz swojego rozwiązania trzydziestu osobom w grupie – sprzedajesz swój biznes setce lub więcej osób, które członkowie grupy znają – swojej rodzinie, przyjaciołom, kolegom i klientom. Musisz więc dać członkom grupy znać, co oferujesz i dlaczego mogą Ci zaufać. A żebyś mógł współpracować i się odwdzięczyć tym samym, musisz dokładnie wiedzieć, na czym polega ich usługa.

Od czasu do czasu spotykam się z pytaniem “dlaczego miałbym się z tobą spotkać”, kiedy próbuję umówić się na spotkanie. Wyjaśniłem już dlaczego, ale czy przekazałbyś jakikolwiek biznes komuś, kto miałby tak mało szacunku dla twojego biznesu? Każdy członek grupy networkingowej powinien być traktowany jak równy z równym, jeśli chodzi o Twój czas.

kilka wskazówek na temat 
networkingu

  • Pamiętaj, że czas każdego z nas jest cenny, więc ustal limit czasowy (Przy darmowym zoomie – 40 minut wydaje się być dobrym sposobem na przestrzeganie czasu). Nie spóźniaj się, nie rozpraszaj się rozmowami telefonicznymi, sms-ami itp. ani nie spiesz się. Traktujmy siebie nawzajem z szacunkiem.
  • To nie jest okazja do sprzedaży. Jeśli poprosiłeś o spotkanie, powinieneś dowiedzieć się czegoś o osobie, którą zaprosiłeś. Z pewnością na pierwszym spotkaniu warto zadbać o równą ilość czasu, aby przedstawić swój biznes.
  • To nie musi być rozmowa tylko o biznesie. Robisz interesy z ludźmi, których lubisz i jeśli macie coś wspólnego jest bardziej prawdopodobne, że zbudujesz zaufaną relację. Niezależnie od tego, czy macie dzieci w podobnym wieku, uprawiają ten sam sport czy lubią te same książki, to właśnie sprawia, że wzmacniacie swoje relacje.
  • Zapytaj, w jaki sposób możesz pomóc drugiej osobie: jaki byłby jej idealny klient, czy możesz ją przedstawić swojej sieci lub polecić jakieś wydarzenie szkoleniowe? Może mógłbyś napisać gościnnego bloga na jego stronę lub odwrotnie.
  • Daj tej osobie znać, czego szukasz – jeśli zrobiłeś trochę badań, możesz już wiedzieć, czy ma ona klientów, z którymi chętnie byś porozmawiał. Jest to okazja, aby zapytać.
  • Kontynuuj relacje po spotkaniu. Jeśli zgodziłeś się przesłać jakieś informacje zrób to jak najszybciej.
  • Podziękuj za spotkanie 1 na 1 podczas następnego wydarzenia networkingowego, publicznie, jeśli to możliwe.
  • Przynajmniej raz na pół roku umawiaj się na spotkania 1 na 1 z każdym członkiem sieci.

Czego unikać

  • Nie ignoruj próśb o spotkania 1 na 1 – rozumiem, że możesz być naprawdę bardzo zajętą osobą lub jechać na wakacje, więc poinformuj osobę, która poprosiła o spotkanie 1 na 1 o innym terminie, aby je zorganizować. Ignorowanie próśb sprawia złe wrażenie i może spowodować utratę zaufania.
  • Nie “przekładaj” często spotkań 1 na 1 – to znowu sprawia wrażenie, że Ty i Twój czas jest ważniejszy od innych osób. Obawiam się, że po dwóch takich sytuacjach ktoś nie będzie próbował ponownie.
  • Nie przestawaj organizować spotkań 1 na 1 tylko dlatego, że masz dużo zajęć – są one dobrym sposobem na utrzymanie i zbudowanie relacji.

To właśnie dzięki relacjom i spotkaniom 1-2-1 siła sieci naprawdę rośnie. Gdy lepiej poznasz każdego z członków, będziesz miał gotowy zespół sprzedażowy. Zyskasz zespół ekspertów, do których możesz się zwrócić o pomoc. To szansa na zespół, z którym możesz współpracować przy projektach i w końcu będziesz miał grupę przyjaciół. Dlatego zapraszam Cię na inauguracyjne spotkanie Well Business Club Polska, które odbędzie się 4-go marca o godzinie 19:00. Przekonasz się, jak połączyć dobre samopoczucie z networkingiem oraz rozwojem
osobistym i finansowym. 

Link do Konferencji znajdziesz TUTAJ, a jednocześnie odbierzesz książkę na temat holistycznego podejścia do 
zdrowia. Poruszam w niej temat odżywiania, detoksu, redukcji stresu, aktywności fizycznej oraz wyjaśniam
dlaczego popularne suplementy są nieskuteczne.

Jeśli jeszcze nie jesteś przekonany do networkingu i spotkań 1-2-1 to umów się na spotkanie ze mną.
 Możesz to zrobić, korzystając z formularza w zakładce KONSULTACJE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *