MLM – Biznes rekomendacji

Softmarketing

Jeśli już zaczęłaś i działasz w biznesie sieciowym, MLM, network marketingu, softmarketingu, to … trudno. Już za późno. Jeśli jednak zastanawiasz się, czy działać w tym modelu, to warto przemyśleć kilka spraw. Najmniejszym problemem jest rejestracja – można to zrobić w kilka minut. To zdecydowanie zbyt łatwo. Dlaczego tak uważam ? Bo na tym etapie zrezygnowaliby ci, którym brak cierpliwości i pokory.

Jeżeli to ma być Twoje dodatkowe źródło dochodu, które z czasem może przerodzić się w główne, to zapomnij na początku o czasie wolnym, a często o znajomych i rodzinie, którzy niekoniecznie podejdą entuzjastycznie do Twojego pomysłu. Ogarnie Cię zwątpienie, gdy usłyszysz od znajomych, że po 16 kończą pracę i jedyne co ich czeka to błogie lenistwo. Zapomnij również o wakacjach, zarówno ze względu na finanse, ale i czas. W równowaga w życiu i wolność finansowa oraz czasu ? Możesz to osiągnąć, ale za kilka albo kilkanaście lat.

Kiedy osiągniesz swój wymarzony cel, na zewnątrz będziesz postrzegana jako człowiek sukcesu. Tyle, że nikt nie będzie widział tego co przez ten okres poświęciłaś, jaki balast niesiesz. Dlatego kluczowe jest wsparcie bliskich Ci osób, odpowiednia społeczność. Będziesz potrzebować kogoś, kto w chwilach zwątpienia pomoże radą i przekona, że to wszystko ma sens.

Co mogę poradzić startującym w mlm tu i teraz ?

Najpierw zastanów się, czy to model dla Ciebie ? A może lepiej zostać przy etacie i biznesie ? Zobacz mój artykuł na ten temat: Etat, biznes czy mlm ?

Na drodze budowania swojego zespołu w MLM odczujesz mnóstwo emocji:

  1. To jest najlepszy pomysł w historii!!!
  2. Będzie fajnie.
  3. To jest trudniejsze niż myślałem.
  4. To będzie dużo pracy.
  5. To jest do bani i nie mam pojęcia co robię
  6. ##@%#$*
  7. Dobra, ale i tak jest do bani.
  8. Szybko, nazwijmy to lekcją i powiedzmy, że czegoś się nauczyliśmy.
  9. Hmm…
  10. Hej!
  11. Wow.
  12. To jest jedna z rzeczy, z których jestem najbardziej dumny.

I wiesz co ? Do tego biznesu nie przygotuje Cię żadna książka, nagranie czy live. Dlaczego ? Osoby, liderzy, którzy odnieśli sukces działający w Twoim biznesie, przez pryzmat sceny, webinarów, marki osobistej, są bez wyjątku szczęśliwi i wolni, ale wystarczy porozmawiać szczerze, aby dostrzec ich drogę do tego co osiągnęli, poznać realne problemy. I o nich chcę pisać w nadziei, że przygotują Cię na zderzenie z MLM – owymi wyzwaniami.

Na początku musisz mieć zbudowane duże poczucie własnej wartości. Od otoczenia dostaniesz wiele informacji o tym, że ta firma już się “wypaliła”, że nie masz szans bo to piramida, że produkty są drogie. Że nie nadajesz się, bo nie umiesz kłamać i naciągać. Że to zły pomysł. Najczęściej Twoim jedynym atutem będzie Twój upór w działaniu.

Tak, Twoja wędrówka jest pełna emocji. I to jest nieuniknione. Ale nie chodzi tu tylko o rzeczy, które kończą się “happy endem”… Twierdzę, że ta emocjonalna podróż to taka, która wykracza poza dobro, wielkość czy nawet tak zwany przeciętny projekt; doświadczyłem tego cyklu życia w projektach, które skończyły się całkowicie do bani od końca do końca!

Ale w MLM chodzi oczywiście o podróż.

Przed Tobą trudny, wymagający i obfitujący w emocje okres życia. Najważniejsze na poczatku to wytrwać. Wiele zależy od twojej oryginalności w podejści do marki osobistej oraz chęci do nabywania wiedzy i umiejętności.

Niestety, nawet jeśli wiemy, że tak właśnie będzie przebiegać podróż, nie daje nam to (i nigdy nie może dać) odpowiedniego przygotowania na wzloty i upadki, które mają nadejść.

Innymi słowy, nasza świadomość czekającej nas podróży nie daje nam żadnych wyraźnych korzyści w trakcie jej pokonywania; nie otrzymujemy żadnych bonusowych punktów, a już na pewno nie mamy możliwości przeskoczenia do przodu.

Musimy po prostu kontynuować marsz, krok za krokiem, i sprawić, by to wszystko się liczyło. W końcu nawet te projekty, które kończą w koszu na śmieci, mogą przynieść niesamowite nagrody. Ponownie, mówiąc z doświadczenia, niektóre z tych (nieudanych) projektów są jednymi z rzeczy, z których jestem osobiście najbardziej dumny.

Wiele zależy od Twojej siły woli, determinacji i cierpliwości. Przygotuj się na gaszenie pożarów; zapewne w najprostszy i doraźny sposób. Będziesz uczyć się na błędach, a nad chaosem pozwoli Ci zapanować improwizacja, kreatywność i odpowiedni mentor.

Na starcie kluczowe to pomóc pierwszym osobom pozyskać pierwsze osoby do współpracy i rozwijać sprzedaż. Tutaj niezbędne okaże się wsparcie mentora, który przeprowadzi spotkania, rozmowy, a Twoim zadaniem, będzie po prostu umówienie takich spotkań. A co z wiedzą, budowaniem marki osobistej i rozwijaniem umiejętności sprzedażowych. Na początku nie masz na to, ani czasu, ani przekonania, że to ważne. Warto jednak o wiele elementów zadbać już na poczatku. Zwłaszcza, jeżeli wierzysz, że za parę lat staniesz na czele całkiego dużego zespołu. A wierzysz w to przecież !

mlm, czyli w grupie raźniej

Ten biznes buduje się zespołowo. Jeżeli jesteś typem samotnika, to będzie Ci trudno. Poza tym, zawsze dobrze mieć kogoś, kto wspomoże mentalnie swoją wiedzą, doświadczeniami. To ułatwia start. Dobrze jest poznawać się, tworzyć społeczność, wspólnie coś przeżyć i poznać z praktyki, jaka dana osoba ma charakter. Warto wybierać rozsądnie osoby do współpracy. Ważna zasada, której musisz trzymać się od pierwszych godzin brzmi: nie robisz biznesu, jeśli wszystko robisz sama. W przypadku prac, które wymagają myślenia grupowego, efekt synergii naprawdzę działa.

A jeśli w Twoim biznesie sieciowym brakuje Ci takiego wsparcia ? Zapraszam Cię do Naszej Grupy na Facebooku i LinkedIn. Tylko bez spamowania proszę 😉 Dzielimy się tam wiedzą na temat budowania MLM, sprzedaży, softmarketingu i biznesu w oparciu o rekomendacje i człowieka.

https://www.facebook.com/groups/bizneszludzmi

Nadchodzi rewolucja ?

Przez lata liderzy z branży MLM wierzyli, że kluczem do sukcesu w marketingu sieciowym jest stworzenie listy znajomych i rodziny, a jak już nam ” większość” odmówi i urwie kontakt, to budowanie relacji z i potencjalnymi partnerami. Teoria była solidna i opierała się na dawnym przekonaniu, że jeśli ktoś Cię lubi, znajdzie powód i sposób, aby do Ciebie dołączyć. A jeśli tak nie jest, znajdzie powód i sposób, aby do Ciebie nie przystępować.

W większości przypadków ta logika jest prawdziwa. Dołączamy i kupujemy od tych, których darzymy sympatią, ale problem polega na tym, że dzisiaj wiele osób nie ma czasu na budowanie relacji, są bardzo dobrze poinformowani i mają bardzo wiele opcji. WIdać to zwłaszcza na przykładzie firm z modelu MLM. Co więcej, inwestowanie czasu i energii w relację jest mniej skuteczne i opłacalne, gdy nabywcy nie mogą już opierać swojej decyzji na tym, jak bardzo lubią (lub nie lubią) daną osobę.

Warto w tym miejscu wyróżnić 5 typów osób, które pojawiają się w tym biznesie. Oczywiście wspominam tu o osobach, które faktycznie chcą działać, a nie tylko pozorować pracę.

Tytan pracy

  • Nie poddaje się łatwo
  • Wierzy w statystykę oraz ciężką pracę
  • Sam się motywuje
  • Jest zainteresowany informacjami zwrotnymi i rozwojem osobistym
  • Mocno wierzy w duplikację

Samotny wilk

  • Podąża za własnym instynktem
  • Pewny siebie
  • Efektywny, ale trudny dla mentorów
  • Nie poddaje się duplikacji

Kreator relacji

  • Klasyczny konsultant
  • Buduje wewnętrzny system zaufania
  • Tworzy relacje z potencjalnymi klientami

Rozwiązujący problemy

  • Skupiony na szczegółach i cechach
  • Jest wiarygodną osobą i budzi zaufanie
  • Zapewnia rozwiązanie wszystkich problemów

MLM Challenger

  • Ma różne spojrzenia na świat
  • Uwielbia debatować / popycha drugą osobę do działania
  • Ma silne zrozumienie drugiej osoby
  • Oferuje drugiej osobie unikalną perspektywę
  • Ma silne umiejętności komunikacji dwukierunkowej
  • Wie, jakimi wartościami kierują się poszczególne osoby
  • Potrafi zidentyfikować ekonomiczne czynniki napędzające drugą osobę
  • Jest w stanie swobodnie dyskutować o pieniądzach
  • Potrafi wywrzeć nacisk na klienta

A Ty którym typem jesteś ? Czy chcesz dowiedzieć się, który typ osiąga najlepsze wyniki sprzedażowe w czasach wymagających, w czasach kryzysu ?

Bądź z Nami na #wellbusiness challenge 14-go kwietnia o godzinie 19:00 lub 15-go kwietnia o godzinie 9:00.
Dowiesz się więcej na temat wyzwania dotyczącego poprawę jakości życia w zakresie wellbeing, finansów, budowania marki.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *