dobre praktyki na linkedin

savoir vivre na LinkedIn

Mam nadzieję, że jesteś już po lekturze pierwszej części, dotyczącej złych praktyk na Linkedin. Jeśli nie, to koniecznie przeczytaj TEN ARTYKUŁ.

Podstawą sukcesu na Linkedin są relacje. Musisz budować relacje, starać się zdobywać ich zaufanie w obszarze, który chce zagospodarować. Wybierz social media, w których czujesz się najlepiej i które pozwoli Ci zrealizować zakładany cel: sprzedaż produktu, budowanie marki, tworzenie społeczności itd.

Dzisiejsze budowanie wizerunku nie może istnieć bez tworzenia treści, dzielenia się nimi oraz budowania relacji z innymi użytkownikami social mediów. O ile jeszcze dziś znajdą się osoby, które stronią od social mediów lub publikowania na nich, o tyle za kilka lat pozostaną już tylko ci lepiej lub gorzej tworzący w sieci.

Marka osobista, to po prostu to jak odbierają Cię inni ludzie. Buduje ją każdy od wieków. Internet nie wprowadził rewolucyjnych zmian, ale na pewno zmienił sposób, w jaki widzą nas inni. Również na Linkedin.

Świat online zdecydowanie ułatwił pozyskiwanie intratnych kontaktów, poznawanie ciekawych ludzi, wreszcie pomógł lepiej dbać o rozwój osobisty. Dlatego nie ma sensu narzekać na social media, na Linkedin, tylko czerpać z niego korzyści.

Oto kilka prostych sposobów na to, jak wspierać rozwój marki osobistej wykorzystując obecność na Linkedin.

1. Pamiętaj, że po drugiej stronie jest człowiek

Nie traktuj nowo poznanej osoby, jak potencjalnego zysku, celu sprzedażowego, ale zobacz pod drugiej stronie człowieka. Korzystaj z jej mądrości, doświadczeń. Spójrz na swój biznes z innego punktu widzenia.

Kontaktując się z daną firmą, nie nawiązujesz relacji z przedsiębiorstwem XYZ, ale z innym człowiekiem. I tak się zachowuj. Pokaż, że Ty również jesteś realną osobą. Budowanie własnego wizerunku oprócz posiadania konta i aktywności na Li powinno być poparte obecnością na webinarach, wydarzeniach, spotkaniach networkingowych.

2. wysyłaj spersonalizowane zaproszenia

Spersonalizuj swoje zaproszenie. Ludzie są o wiele bardziej skłonni zaakceptować twoją prośbę, jeśli albo przypomnisz im, skąd cię znają, albo wytłumaczysz im, dlaczego powinni być z tobą w sieci kontaktów. Jest to szczególnie ważne w przypadku łączenia się z ludźmi, których nigdy nie spotkałaś, ponieważ wiele osób na LinkedIn nie przyjmuje zaproszeń od nieznajomych.

Każdego miesiąca otrzymuję dziesiątki zapytań o połączenie, a tylko kilka procent z nich jest w jakikolwiek sposób spersonalizowanych. W rzeczywistości, spersonalizowane zaproszenia są tak rzadkie, że kiedy je widzę, prawie zawsze je przyjmuję.

Uważaj na wysyłanie zaproszeń za pomocą aplikacji na urządzeniach mobilnych, ponieważ wysyłasz wówczas zaproszenie, zanim będziesz miała okazję je spersonalizować.

3. odpowiadaj na zaproszenia wysyłając wiadomość

Kiedy zaakceptujesz zaproszenie do przyłączenia się do sieci kontaktów, wyślij spersonalizowaną wiadomość powitalną. Tak jak witasz kogoś w swoim domu, powinnaś go powitać w swojej sieci LinkedIn. Podobnie powinnaś postąpić jeśli ktoś zaakceptuje Twoje zaproszenie. Jest to kluczowa różnica pomiędzy zwykłym dodawaniem kontaktów do sieci a budowaniem prawdziwych relacji.

Wiele osób chwali się, że są aktywne na LinkedIn, ale nie zauważają, że powiększają tylko sieć kontaktów. Często jest to spowodowane tym, że są zbyt zajęci traktowaniem LinkedIn jak… zbieraniem Pokemonów. Aby wzbudzić zainteresowanie wśród Twoich nowych kontaktów, musisz się nimi zainteresować.

4. odpowiadaj na wiadomości najszybciej jak to możliwe

Tak jak w przypadku poczty elektronicznej, szybkość odpowiedzi jest często tak samo ważna jak sama wiadomość. Podobnie jak w przypadku poczty elektronicznej, jeden lub dwa dni są akceptowalne, ale nie pozwól, aby przekroczyła ona ten czas zanim odpowiesz na wiadomość na LinkedIn.

5. zadbaj o profesjonalny nagłówek i wygląd profilu

Pamiętaj, że LinkedIn jest profesjonalną siecią biznesową i Twoje zdjęcie powinno to odzwierciedlać. Nie umieszczaj na zdjęciu nikogo innego. Zdjęcie profilowe znajduje się w kole.p

Wzrok odbiorcy powinien koncentrować się na Twojej twarzy – oczach i uśmiechu. Nieprofesjonalnie wyglądające zdjęcia mogą zniszczyć Twoją wiarygodność i osobistą markę, a także uniemożliwić ludziom kontakt z Tobą.

Tworząc swój profil warto korzystać z pomocy profesjonalnych trenerów LinkedIn. Wybierz takiego trenera opierając się o rekomendacje zaufanych użytkowników oraz o ich własny content na LinkedIn.

6. regularnie publikuj i komentuj posty

Regularna aktywność na LinkedIn pomoże Ci wyglądać profesjonalnie i poprawi Twoją wiarygodność. Może również pomóc Ci utrzymać Cię na topie i dać innym możliwość zaangażowania się w relację z Tobą.

Zainteresowane osoby mogą łatwo sprawdzić, jak bardzo jesteś aktywna. Często właśnie Twoja aktywność decyduje, czy będziesz zapraszana przez innych do sieci kontaktów. Aby upewnić się, że wyglądasz na aktywną i zaangażowaną, spróbuj raz lub dwa razy dziennie komentować, reagować na posty innych użytkowników. Możesz jeszcze bardziej poprawić swoją aktywność, publikując raz w tygodniu własne, oryginalne artykuły na LinkedIn , co może również zbudować Twoją markę eksperta.

Upewnij się, że zamieszczasz treści, które będą wartościowe dla Twoich kontaktów. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama, LinkedIn nie jest miejscem do zamieszczania wakacyjnych lub rodzinnych zdjęć,- trzymaj się biznesu, pasji. ( Chyba, że potrafisz to dobrze wyjaśnić lub taki post buduje Twoją świadomą markę np. jesteś mamą, która jednocześnie prowadzi biznes i szuka podobnej społeczności)

7. pogłębiaj relacje w swojej sieci

Pielęgnuj swoje relacje z innymi osobami poprzez swoje zaangażowanie. W miarę możliwości wysyłaj gratulacje z okazji nowej pracy lub inne proste wiadomości. Daj się poznać, polubić, zyskaj zaufanie.

Możesz również pielęgnować relacje poprzez angażowanie się w treści swoich kontaktów, takie jak reagowanie, udostępnianie i komentowanie ich postów.

Pozostań w umyśle Twoich kontaktów i pielęgnuj relacje, wysyłając wiadomości dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego kontaktu.

Jeśli tworzysz własne treści lub natkniesz się na takie, które mogłyby być interesujące lub wartościowe dla kogoś konkretnego w Twojej sieci (zwłaszcza dla potencjalnego klienta), wyślij je do niego w prywatnym przekazie.

8. personalizuj rekomendacje i prośby o nie

Zawsze personalizuj swoje prośby o rekomendacje. Istnieją domyślne wiadomości dla wielu funkcji LinkedIn, w tym dla tej, ale nie polecam korzystania z nich. Zawsze personalizuj wiadomości, w tym rekomendacje i prośby o nie.

9. linkedin to networking – łącz ludzi

Na koniec, oto najlepsza zasady LinkedIn, która mogą wygenerować największe korzyści. Dowiedz się, w czym możesz pomóc innym użytkownikom. Łącz ludzi i biznesy. Pomyśl o sobie jako o biznesowym swacie.

Czyniąc to, odwołujesz się do Prawa Wzajemności, a często ludzie odwdzięczą się i wprowadzą Cię w niektóre z ich połączeń, rozszerzając w ten sposób Twoją sieć. Jest to wspaniała okazja dobudowania sieci kontaktów i pielęgnowania relacji.

10. traktuj każdego indywidualnie

Wspominałem już o tym, ale powtórzę na koniec jeszcze raz : traktuj każdą osobę indywidualnie. Zainteresuj się jej pracą, biznesem, potrzebami. Zapytaj w czym możesz pomóc. Jeśli dochodzi do rozmowy sprzedażowej, to daj drugiej stronie prawo do odmowy. I zaakceptuj to, gdy taka sytuacja będzie miała miejsce.

W ten sam sposób warto podchodzić do sprzedawców czy osób z modelu marketingu sieciowego. One także się różnią. Są osoby, które szukają szybkiego zysku i najczęściej po kilku miesiącach rezygnują, stwierdzając, że się nie nadają. Są też osoby, które chcą się uczyć, rozwijać, budować relacje i traktować swoją ciężką pracę jak normalny biznes. Ciężką pracę z niezliczoną ilością odrzuceń.

Możesz takie osoby przekierować również na moją grupę MLM z ludźmi, a nie na ludziach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *