biznes online w świecie wellness

biznes online wellbeing

Czy chcesz zarabiać pieniądze, pomagając ludziom żyć zdrowiej, bez konieczności pracowania dla kogoś ? Branża zdrowia i wellness przeżywa boom – generując oszałamiające 4,75 biliona dolarów rocznie – i nie jest to zaskakujące. Bez względu na to, kim jesteśmy, gdzie mieszkamy lub ile zarabiamy, jedną rzeczą, którą mamy wspólną jako ludzie, jest pragnienie, aby być szczęśliwym i zdrowym. W dzisiejszym artykule chcę Ci pokazać jak zbudować skalowalny biznes online i stworzyć dodatkowe lub główne źródło dochodu.

Może Ci się wydawać, że dużo osób się tym zajmuje, ale ponieważ zdrowie jest potrzebne każdemu, zawsze znajdzie się miejsce dla kolejnych osób. Twoja unikalna koncepcja i indywidualne spojrzenie mogą przełożyć się na lukratywną i satysfakcjonującą karierę. Jeśli jesteś gotowy, aby przenieść swoją pasję na wyższy poziom, ten przewodnik może Ci w tym pomóc. Dowiedz się, jak stworzyć udany biznes online w świecie wellness, który będzie odzwierciedlał to, kim jesteś i przedstawiał historię, którą chcesz opowiedzieć.

Jak rozpocząć działalność w branży wellness online ?

Nie musisz być ekspertem w dziedzinie wellness , aby osiągać zyski w tej branży, ale musisz na starcie ciężko pracować aby zapewnić wartość swoim odbiorcom. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym profesjonalistą, czy początkującym, który chce dzielić się swoimi osobistymi doświadczeniami i przekazywać treści pozyskane ze źródeł eksperckich, poniższe kroki mogą pomóc Ci rozpocząć działalność w branży wellness online.

A jeśli chcesz na początku zbudować biznes w oparciu o już istniejace rozwiązania zapoznaj się z poniższym filmikiem.

Określ swoją wizję i misję

Ludzie szukający sposobów na poprawę jakości życia innych osób, najcześciej wybierają branżę wellness, więc znalezienie sposobu na wyróżnienie się jest kluczowe dla zbudowania trwałego biznesu online. Zaproponuj unikalną perspektywę, wybierając niszę, na której się znasz i którą się pasjonujesz, a następnie powiąż ją ze swoim doświadczeniem życiowym.

Zacznij od znalezienia swojej wizji, swojego po co. Jednego lub dwóch zdań, które umieszczą Twoją markę na rynku wellness. Wizja ta nie jest koniecznie przeznaczona do celów marketingowych, ale raczej pozwoli Ci się skupić i pomoże w tworzeniu sloganu Twojej marki. Wizja powinna odpowiadać na następujące pytania:

Jaki produkt/usługę oferujesz?
Kim jest Twój idealny klient?
Dlaczego Twoje usługi/produkty są wartościowe?
Czym różnisz się od konkurencji?

Stwórz awatar klienta idealnego

Określenie, że jak coś jest dla każdego to jest dla nikogo jest prawdziwe nie tylko w życiu, ale i w biznesie. Nie da się być odpowiedzią dla wszystkich klientów, więc znajdź swoją grupę docelową. Zidentyfikowanie rynku docelowego pozwoli Ci stworzyć skuteczny plan marketingowy i zgromadzić społeczność wiernych klientów.

Aby budować świadomość marki i produktu potrzebujesz marketingu. Sześciu na dziesięciu respondentów w badaniu przeprowadzonym przez Zogby Analytics, zgodnie z raportem Digital Advertising Alliance, powiedziało, że reklama online pomogła im odkryć produkty lub oferty, o których nie wiedzieliby w inny sposób. Aby dotrzeć do odbiorców, wykonaj każdy z poniższych kroków:

Segmentacja rynku: Podziel swój rynek docelowy na mniejsze grupy. Wyjdź poza konwencjonalne segmenty rynku, takie jak płeć, wiek czy dochody. Skup się natomiast na tych zorientowanych na zdrowie, takich jak obawy związane ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem, doświadczenia związane ze zdrowiem, obawy związane ze zdrowiem najbliższych, choroby cywilizacyjne, wellbeing czy problemy psychologiczne.

Badanie rynku: Zbadaj zapotrzebowanie na Twoją usługę lub produkt poprzez stworzenie ankiety. Zadaj respondentom pytania dotyczące konkurencji, a po zaprezentowaniu produktu lub usługi, zapytaj o ich pierwsze wrażenie. Udostępniaj ankiety w mediach społecznościowych i stwórz pierwszy kontakt z potencjalnymi klientami.

Poznaj swoją konkurencję i ich klientów : Poświęć trochę czasu na sprawdzenie komentarzy klientów na stronach mediów społecznościowych Twojej konkurencji. Możesz zebrać wiele informacji na temat tego, co klienci cenią i co im przeszkadza. Sprawdź również, jaki rodzaj treści jest udostępniany, lubiany i najczęściej komentowany.

buduj biznes online w oparciu o unikalną markę

well business club polska

Znalazłeś niszę i określiłeś swojego idealnego klienta. Teraz nadszedł czas na budowanie marki. Marka wyznacza obszar dla tego, jak ludzie postrzegają Cię podczas interakcji z Twoją firmą. Im więcej wysiłku włożysz w budowanie swojej marki, tym większą kontrolę będziesz miał nad wrażeniem, jakie pozostawisz na odbiorcach, o ile poprzesz je autentycznością. Te kroki pomogą Ci zacząć:

Wybierz nazwę: Nie możesz się pomylić wybierając nazwę dla swojej firmy. Przykładowo my wybraliśmy Well Business Club. Działamy międzynarodowo, dlatego język angielski. Po drugie słowo Well, kojarzące się z Wellness, Wellbeing oznacza uzdrowiony, w dobrym zdrowiu oraz dobrze. Ale łączymy to z biznesem stąd drugi człon. Działamy w formie Klubu i to dało nam nazwę Well Business Club.


Napisz slogan: Skuteczny slogan jest krótki, chwytliwy i wywiera silne wrażenie. W naszym przypadku jest to Poprawiamy standard i styl życia każdej, napotkanej na naszej drodze osoby. Jest to slogan, który wywodzi się od Duo Life, naszego partnera biznesowego.


Wybierz estetykę swojej marki: Przedstaw swoją markę za pomocą kolorów, czcionek i zdjęć. W Naszym przypadku jest to połączenie złota i koloru czarnego.

Zaprojektuj logo marki: Logo Twojej firmy służy jako twarz Twojej firmy.

buzując biznes online Dotrzymuj swoich obietnic

Twój biznes będzie miał problemy, jeśli nie będziesz w stanie wywiązać się z umowy. Skuteczna realizacja oznacza dotrzymywanie zobowiązań, pokazywanie się klientom i zawsze dawanie z siebie 100%. Ustal rozsądne oczekiwania i nie przesadzaj z zaangażowaniem, szczególnie na początku. Im więcej doświadczenia zdobędziesz, tym bardziej poprawią się Twoje umiejętności biznesowe. Dlatego na starcie warto zadbać o rozwój umiejętności miękkich. Ja akurat korzystam z usług wirtualnego coacha. Jesli chcesz dowiedzieć się na czym to polega oglądnij poniższe nagranie.

Stwórz stronę internetową

Twoja strona internetowa jest Twoją wirtualną witryną sklepową, dlatego tak ważne jest, aby poświęcić jej czas i uwagę, na którą zasługuje. Niech Twoja marka będzie siłą przewodnią dla Twojego projektu strony internetowej. Twoje kolory, czcionki i wybór obrazów powinny odzwierciedlać Twoją osobowość biznesową i generować wrażenie, które chcesz. Dwie opcje są dostępne podczas budowania swojej stronie internetowej. Działanie metodą prób i błędów lub wynajęcie profesjonalisty.

Zrób to sam: Kursy na YouTube, aplikacje jak Elementor, Phlox i WordPress przeprowadzą Cię przez proces budowania strony internetowej. Oferują one wiele szablonów dla Twojego biznesu wellness, w tym konfiguracje dla eCommerce.

Profesjonalny projektant stron internetowych: Jeśli masz pieniądze do inwestowania, wynajęcie profesjonalnego projektanta może być warte kosztów. Profesjonalni projektanci stron internetowych mogą pomóc Ci uzyskać dokładną estetykę i funkcje, które chcesz, a nawet pomóc skonfigurować usługi hostingowe i eCommerce.

Ja postawiłem na pierwsze rozwiązanie i stworzyłem strony krzysztofstolarz.pl oraz anglojęzyczną wellbusinessclub.com. Jednak osoby, które z Nami współpracują korzystają ze strony internetowej, którą przygotowuje dla nich firma Duo Life, w ramach członkostwa w Klubie. Otrzymuję one własny adres oraz personalizują opisy. To także dostęp do przypisanego do nich sklepu internetowego. W moim przypadku jest to https://hdbpolska.myduolife.com/shop.html

opracuj strategię w social media

Odświeżasz swoje istniejące konta w mediach społecznościowych, czy otwierasz nowe ? Tak czy inaczej musisz zachować spójność. Twoje zdjęcia, kolory i czcionki powinny być spójne na wszystkich platformach. Twórz również swoje profile, tak aby były podobne lub wzajemnie się uzupełniały.

Po brandingu swoich kont, nadszedł czas na integrację. Integracja mediów społecznościowych jest procesem przekierowania swoich zwolenników na swoją stronę internetową. To także sprawia, że platformy społecznościowe są dostępne z Twojej strony internetowej. Wykorzystaj media społecznościowe do kierowania potencjalnych klientów na swoją stronę internetową, gdzie możesz sprzedawać swoje produkty i usługi oraz promować swojego bloga. Warto również stworzyć landing page, dzięki któremu zbierasz adresy mailowe i budujesz relacje ze swoją społecznością.

Jeśli chodzi o działanie z Duo Life to klubowicze działający biznesowo poprzez używanie Virtual Presenter korzystają z landing page, do którego link masz tutaj. Dzięki niemu możesz nauczyć się jak krok po kroku budować biznes online.

twórz wartościowe treści

Dlaczego wszyscy podkreślają znaczenie wartościowych treści? Ponieważ jest ona kluczowa dla wszystkich przedsiebiorców, zwłaszcza tych działających w Internecie. Publikowanie wysokiej jakości treści jest jednym z tych wysokowartościowych działań, które mogą wydawać się trudne do oszacowania. Ale bez nich praktycznie nie istniejsz. Treści generują dochód z następujących powodów:

Określają Twoją markę
Łączą Cię z odbiorcami
Dodają wartość do Twojej marki
Napędzają ruch na Twojej stronie.
Konkretny materiał, który opublikujesz, będzie zależał od usług, które oferujesz, ale blogi, filmy i infografiki są doskonałym medium do dostarczania treści dla większości przedsiębiorców z branży zdrowia i wellness.

W Naszym biznesie większość osób nie ma na początku wiedzy z zakresu zdrowia. Dlatego korzystamy z materiałów przygotowanych przez firmę Duo Life oraz World Healthy Living Foundation. Mamy do dyspozycji również linki partnerskie do artykułów i materiałów, które poprzez umieszczanie online przypisują potencjalnych klientów do Naszego biznesu.

Jak zarabiać pieniądze w branży zdrowia i wellness

Kluczem do zarabiania pieniędzy online jest stworzenie wielu strumieni przychodów. Na początku, najlepszą praktyką jest stworzenie solidnych podstaw biznesu, a następnie budowanie na nich systemu. Skup się na jednym obszarze, tworząc funkcjonujący strumień przychodów, zanim przejdziesz do następnego.

Jeśli Twój biznes wellness oferuje usługi dla klientów, to przeniesienie tych usług do Internetu nie będzie dużym obciążeniem. Zwłaszcza teraz, gdy wiele osób zachowuje społeczny dystans. Potrzebne będzie szybkie łącze internetowe i co najmniej jedno urządzenie elektroniczne (komputer, smartfon lub tablet). Następnie trzeba będzie wybrać odpowiednią platformę dostawy dla Twojego rodzaju działalności.

Biznes online i pasywny dochód

Czy chciałbyś zarabiać pieniądze podczas snu? Dochód pasywny to pieniądze, które zarabiasz bez bezpośredniego zaangażowania. Po wprowadzeniu odpowiedniego systemu, możesz zwiększyć swoje zarobki bez inwestowania swojego czasu. Niektóre pomysły na generowanie pasywnego dochodu obejmują:

  • Produkty fizyczne: Sprzedawaj produkty związane z Twoją działalnością, takie jak suplementy, olejki eteryczne czy strój do ćwiczeń. Możesz nawiązać z kimś współpracę np. z firmą Duo Life i z Nami lub działać samodzielnie.
  • Produkty cyfrowe: Oferuj wirtualne planery, pliki audio, menu i filmy do kupienia na swojej stronie internetowej. Stwórz eBooki w PDF lub sprzedawaj je na Amazon’s Kindle books.
  • Kursy online: Kursy online uczą klientów konkretnych umiejętności lub pomagają im osiągnąć konkretny rezultat. Połącz je z webinarami, coachingiem.
  • Marketing afiliacyjny: Oprócz tworzenia produktów, możesz dostarczać linki polecające do produktów innych osób i otrzymywać prowizję ze sprzedaży. Tak właśnie działamy my, w oparciu o współprace z Duo Life.
  • Sponsoring i reklama: Organizacje chcą dotrzeć do Twojej publiczności! Możesz otrzymywać darmowe produkty lub prowadzić sponsorowane posty na swojej stronie.

Już dziś skorzystaj z porad dotyczących rozpoczęcia działalności w branży wellness online

Nawet najbardziej doświadczeni profesjonaliści mogą skorzystać z niewielkiej pomocy. Wejście w świat biznesu online może być trudne. Unikaj pułapek dzięki dodatkowym wskazówkom ekspertów, którzy spędzili lata na prowadzenia biznesu online i doskonalili swoje rzemiosło na własnych błędach.

Dołącz do Nas na social mediach na Facebooku i LinkedIn, aby otrzymywać wskazówki związane z budową biznesu w świecie wellness. Możesz również zapisać się na newsletter i otrzymać ksiażkę o tym jak budować biznes online w oparciu o rekomendacje i współpracę z ludźmi.

Przeczytaj również Nasze artykuły na temat budowy biznesu w świecie Softmarketingu:

Softmarketing – krok po kroku
Skalowanie w softmarketingu
Softmarketing i duo life to piramida
MLM – Biznes rekomendacji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *